tisdag 16 februari 2010

Vitrinskåp!!!!







Hejsan hoppsan allihop, nu är jag äntligen tillbaka hemma igen. Kanske nåt vi alla säger är "borta bra men hemma bäst". Jag vill tacka er alla som lämnat så fina kommentarer då jag vart hos min gammla mormor. Härligt att komma hem och ha så mycket fint att läsa. Som de flesta av er vet så hade kameran gått sönder och det var kallibalik här hemma. Nu har jag min mamma på besök och har lånat hennes och ni kan tro jag har fotat upp en storm. Alltid bra att ha lite på lager ifall.....Så, låt mig få presentera våran nya stolthet....vitrinskåpet. Efter bara tre månader är det klart, pust. Jag visar lite detalj bilder på innehållet vid ett senare tillfälle. Jag är såååå nöjd och tycker jag har varigt enormt tålamodig. Nu väntar flera projekt....för ovanlighetens skull, fniss. Nu ska vi ut i den härliga ljusa naturen . Kram på er.








5 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint skåpet blev! Och det tar ju jättelång tid att hålla på och måla. Det är ju så många sidor, och hit och dit att måla...
Du hade ju en fråga inne hos mig, ang om du skulle sy om lakanen till kuddar. Och jag tycker absolut att du kan sy om dem till kuddar. Det är ju bättre att det kommer till användning än att det ligger i ett skåp. Dessutom tror jag de kommer att bli jättefina!
Kram
Marie

Gårdsromantik sa...

3 månade är ju rekordfart! :-)

För oss tog det 17 år att sätta upp taklister!

Kika in till mig - jag har en tävling om rosiga ting.

Kram Maud

Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll Nina!!!
Tack för din underbara hälsning, så kul att få någon gång läsa så långa "brev":))))
Vilket underbart vitrinskåp du hade där då.., I like it alot!!!
Innehållet var inte fy skam det i heller:)

Ja du.., tid har jag i massor Nina, jag är ju som det så tjusigt heter "hemmafru" nu och skämmer bort min älskade familj hela dagarna. Jaja.., vi kallar min "viloperiod" för det i alla fall, låter lite flott va?!?
Efter att ha jobba hårt i fyra år med mitt eget så kan jag nu efter att ha lagt ner min butik få unna mig lite lyx, så länge jag har ro till det.

När det gäller att hjälpa dig med kategorierna har jag precis varit inne och spanat hur det skulle kunna gå till men jag måste erkänna att jag är helt knäpp när det gäller datorer, min snälla datorkunniga sambo står nämligen för den biten här hemma.
Japp.., han är ganska trött på mitt tjat ibland, skall ha hans hjälp stup i kvarten så tror du att idén med Bloggloppisen blev uppskattat av honom:))???
Ännu mer jobb för honom....

Hade jag haft honom här hemma hade jag bett honom om hjälp så vi kunde komma på ditt problem Nina men i vanlig ordning är han ute och far, hmmm, tror det är fotboll ikväll.., ingen riktig koll på alla aktiviteter:(((

Hoppas du kan lösa det Nina.., annars får du ringa 118 100, dom har svar på ALLT:))))
Ha en fortsatt skön kväll min vän
Kram kram
Marianne

Sköna o Gröna Ting sa...

Oj., glömde ju att svara på vikten på ljusstakarna.., du menar väggljusstakarna i tenn va?
I så fall kan jag svara dig på att det är den "lätta" modellen, båda väger knappt kilot och om du vill ha fraktkostnaden för dom så blir det 65 kronor.

Nu har jag inte glömt något va?:)))
Japp, jag kan även vara väldigt glömsk....
Kram igen
Marianne

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., Nina, då missförtod jag dig inte, jag tänkte inte bara tillräkligt.
Skyller på att jag är trött i skallen idag:)))
Mässings ljusstakarna väger strax över kilot och kostar lika mycket att skicka.

Vet du vad.., jag har heller inte fått äran ännu.., inte hela vägen ut om man säger.
Jag hade däremot äran att få ha två härliga bonusungar men jag älskar dom som om dom var mina egna:)

Nu bakar vi kanelisar helt plötsligt.., vilket ryck:)))
Önskar jag kunde bjuda dig men dom hinner väl bli mögliga innan dom når fram med posten?:)

Kram kram
Marianne