torsdag 11 februari 2010

Jag bara njöt


Vilken dag, eller hur!!! Skinande sol och is kallt!! Underbart!! Och jag har haft mer energi idag än jag haft på väldigt länge. Även fast det inte är vår ännu så e det precis vad jag gjort.... vårstädat. Håller även på med en byrå nere i verkstan som jag självklart inte har kunnat ta en "före" bild av till er....då kameran ännu är ur funktion....ryyyt. Mamma kommer på Söndag och då lånar jag hennes kamera. Jag har hur mycket som helst att visa er. Men så e det väl alltid när man inte kan?!! Vitrin skåpet glänser med stolthet och gästrummet är klart!!! Jag satt där nere igår kväll och bara njöt av det nya och färdiga rummet. Det är inte ett rum jag själv skulle vilja ha till mitt eget men ett som jag skulle älska att komma till om jag var borta. Ni får avgöra själva när ni ser det. Jag åker till Norge på Lördag då min mormor har blivit väldigt gammal, väldigt fort. Två visiter om året har nu blivit fyra-fem. Jag vill bara suga i mig så mycket utav henne som möjligt. Blotta tanket av ett liv utan henne är svårt då hon e det tuffaste kvinna jag nånsin mött. Gästrummet har fått spegla henne i hennes fantastiska teckningar som fått ramar. Och självklart en doft av lavendel som är hennes personliga favorit. Kram för den här gången så hörs vi nog imorgon igen.







6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Tack för din häslning hos mig!
roligt att du kikade in!
Ha en fin helg!
kamomilla

Ett hus i vitt sa...

Hej Nina!
Denna gången är rabatten för gårdsbutiksbesökare. Men jag har erbjudanden vid andra tillfällen för webbutiken. Anmäl dig gärna till nyhetsbrevet www.etthusivitt.se så får du veta när.
Kram, Anette

Lisas torp sa...

Ja, vilken härligt solig dag det har varit här i Sthlm också!

Du verkar då ha fullt upp! Oj, vilken energi du verkar ha! Härligt!
Så skönt med ett alldeles eget pysselrum/ateljé!

Du frågar om tips med bilder. Hm...enda tipset är väl att aldrig fota med blixt och aldrig när ljuset faller rakt in i bilden! Hellre lite motljus då! Jag tycker du har fina bilder som du visar här, men du ser ju själv skillnaden på bild 2 och 3 uppifrån i inlägget! Nr 2 är mycket bättre med mindre ljus och nr. 3 har du antingen blixt eller så är det annat ljus som kommer rakt på motivet! Annars tar du jättefina bilder!

Tack för titten hos mej!
Lisa

MODERN COUNTRY sa...

Hei Nina!

Takk så mye for herlig og lang hilsen, det liker jeg!! :) Ja man får på en måte energi lagrene velfyllt når solen titter frem. Og det motiverer alltid til og ta i ett ekstra tak. Jeg pleier alltid også og gå igang med rengjøring når det er vakkert vær, ofte fordi jeg ser alle flekker og støv så godt. Men det er en annen sak :) Men det føles så skjønt og ordne i stand, og ja for min del kan våren snart komme!

Ønsker deg en riktig god tur til din mormor på Lørdag, håper dere får fine stunder sammen som skaper nye herlige minner. Ja det er viktig og ta vare på hverandre den tiden vi har, livet skifter jo så fort.

Ha det så mysig i kveld,
Klem Aina

Viola sa...

Så härligt att höra att du är så nöjd med ditt gästrum, det gäller att tillvara tiden som finns kvar, ha det så trevligt med ditt besök hos din bestemor, ha en fin helg, kram VIOLAN

Unknown sa...

Hej!

Jag vill bara säga att jag förstår hur du känner med din besta, min mormor gick bort i somras och saknaden är stor. Ha det så bra i Norge och hälsa henne från mig!

Kram Sandra