måndag 8 februari 2010

Stolarna

Hej hopp allihop!!! När vi först flyttade in i huset så hade jag bestämt hur det skulle se ut.... hahaha säger jag bara. Visst att det blev så. Men en sak som jag "nästan" klarat av var att jag ville ha alla olika stolar, inte en enda lik den andre. Nu har jag två av alla och det blev riktigt bra. Lite mera sammanhängande tycker jag. Dessa pinn stolar var de första jag inskaffade. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade de en sån "härlig" mint grön ljus blå färg, hrm, inte så jätte mitt i prick. Men tiden gick och jag hittade mina dröm stolar. Två som fick sig en hel renovering med färg, nya dynor och lite rosetter. Och de andra paret, som var karm stolar, var redan tipp topp. Så dessa placerades ut i huset som avställnings ytor, stackarna. Klockan som står bakom har också fått sig en rejäl omgång och bilderna kommer snart. Min älskling har get sin "godkännande" att det skall inhandlas en kamera inom kort. Håll tummarna :)



Så för ca en och en halv vecka sedan så påbörjades renoveringen av "stackarna". Nu e det inte så synd om de längre ska ni veta. De bara lyser av stolthet och vitt, så klart, ler. Det kanske inte är så lätt att se färg skiftningen men den syns tydligt "live". Jag SKA bli bättre på att ta ordentliga bilder, men har inte riktigt lärt mig det ännu. Men nu springer jag i alla fall runt och försöker hitta deras rätta platser.




Et voila!!! Behold. Mina små söta stolar har fått tillbaka sina liv!!! Kram och så höres vi snart igen :)





1 kommentar:

Sköna o Gröna Ting sa...

Men du.., jag bara älskar dessa pinnastolar!!!!
Jag skäms när jag säger att det står ett gäng i vårat garage..,närmre bestämt en åtta eller tio stycken:(((
Jaja.., jag vet i katten var jag skall ha dem bara men köpt dom under många år på autioner.
Billiga har dom varit så jag behöver inte ha så dåligt samvete:)))

Min stora dröm är ju att bygga oss ett litet hus på tomten som våra Skånegäster skall få bo i när dom är här och jag ser ju stolarna uppradade där inne:)
Den som spar hon har.., det ordspråket lever jag efter så gott det går!!!!!

Hoppas du får en ny kamera snart, skall hålla alla tummar och tår för dig:))))
Ha en bra dag vännen...
Kram kram
Marianne