onsdag 7 april 2010

Vackra lösningar

Hej hopp alla goa. Vilket väder, eller hur!!! I helgen har vi gjort i ordning altanen med mattor, solstolar och pynt. En väninna och hennes två söner kom på besök i Lördags och blev kvar tills på Söndagen. Vi grillade och satt uppe halva natten och babblade. Sååå himla mysigt och hoppas att det blir snart igen. Killarna tittade på Spiderman och vi gick igenom massa bilder från förr. Vi har trots allt kännt varandra i 20 år. Inte klokt!!!

I julas gjorde jag en jul kalender till min älskling som bestod av en vitfärgad pinne med hängade papp påsar med små gåvor i. Allt från godis, jojos och lappar med lite oanständiga förslag, fniss. Pinnen har sedan dess stått och prydt ett hörn i gästrummet och väntat på att få sig en ny uppgift...och nu har jag hittat den. Den har fått sin plats ovanför altan dörren med de vita gardiner jag har genom hela huset. Jag var lite osäker till en början men nu är jag hur nöjd som helst. Med altan dörren på glänt svajar gardinerna så vackert i vinden.


Jag tog dessa bilder ca två veckor sedan och ser nu vad det har gått undan när det gäller snön. Numera ligger det inte ett korn kvar på marken utan solen gassar och gräset gör sig av med sin burna ton och hitta det gröna. Det blir lite nya bilder på altanen inom kort.




Min mamma är tillbaka i Sverige igen och ska ta sig en tur ut till oss nu redan på Fredag. Jag hoppas verkligen att vädret ska hålla i sig så vi kan sitta ute och få lite färg. Jag e så blek nu att jag skiftar i blått, skratt.





Jag hoppas ni får en helt underbar vecka. Nu längtar jag in till er för att se vad ni har hittat på på sistonde. Jag hinner ju inte på samma sätt längre sen jag börjat jobba heltid igen. Kram på er och jag önskar er alla en massa sol och mys.


10 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Nina
Vad mysigt att sitta och babbla hela natten och vad fräscht ni gjort.
Ha det så bra och glöm inte att delta i min lilla utlottning i bloggshopen
kram Agneta

Lavendel & Romantik sa...

Hejsan...Vad mysigt att få sitta så och mysa och snacka lite skit om här och nu....Kul ide med din kalender ;)
Kram/Majsan

Unknown sa...

Inte tror jag du är riktigt sååå blek, fick lite smurfbilder framför mig nämligen. Fräknarna kommer nog fort nu när vårsolen tittar fram nästan varje dag, ska du se, så slipper du se blå ut, hihi.
Smart det där med den gamla, vita pinnen. Annars kanske du kunnat ha den till vandringstav, det är ju populärt att gå med numer.
Ha det bra.
Camilla

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fint du har det !! Du, såå glad jag blir att du vill visa mitt visitkort på din blogg !! Visst får du det, jag blir bara glad.
Ha en toppen kväll
Kraaam Anette

Stina sa...

Så mysigt. Hoppas att vi också snart kan fixa altanen. Men än känns det inte tid för det här. Snart så!:-) Kram Stina

lisbeth sa...

så vackert med vitt..och den där pinnen blev ju riktigt bra till gardinstång..härligt när fantasin får flöda---och att solen äntligen också börja flöda över oss blekfisar..
kram Lisbeth

Nyanser av vitt sa...

Hej
Kul att du är med i min utlottning. Ha en fin dag
kram Agneta

Viola sa...

Så himla fint ni fått till det, hoppas allt väl med dig, kramen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den där pinnen blev ju bra till gardinstång! och så härligt med fladdrande gardiner, det får mig att tänka på sommarens varma vindar...
Och blek är man ju verkligen, men det är ju inte roligt att skifta i blått... hihi
Kram
Marie

Hem och Lycka sa...

Så fint du har det!

kram Mia