onsdag 7 april 2010

Kära svärmor

Nu ni, e det Fredags mys. Jag har krypit ner under täcket med datorn, musik i öronen och min efterlängtade blogg framför mig. Mmmmm, livet e underbart just nu :)) Jag har haft min första vecka på mitt nya jobb och e salig. Har fått nya vänner som jag skrattar gott med hela dagarna. Det är en loppis/möbel butik och jag kommer ha hand om restaureringen utav det som kommer in. Kan ju bli en del, skratt. Så idag inhandlades all färg, vax, penslar, osv.... Det har vart en del pyssel då ägaren håller på att byta lokal (ca 40m ifrån det nya stället) så ni kan förstå det blir mycket packa och packa upp igen. Det e ju så underbart att få jobba med det man brinner för och inte alltid att det blir så i livet. Så just nu bara tackar jag och tar emot.

Jag vill även be er så mycket om ursäkt att jag varit sååå usel på att göra inlägg på sistonde. Jag har vart så trött på kvällarna när jag kommer hem och vill bara äta och pussa på mannen :)) Man har väl sina perioder då tiden och orken inte riktigt räcker till så jag håller tummarna att nästa vecka blir bättre :))


I det här inlägget vill jag visa mitt nya tillskott till hemmet. Jag hade ett gammalt linne lakan som min farmor broderat sina initialer på för en massa år sedan och när hon gick bort så fick jag det. Det har nu legat ihopvikt i tjugo år och aldrig kommit till användning. Så....jag frågade min kära svärmor, som e en pärla på symaskin, om hon kunde tänka sig att ta sig an ett litet projekt??!! Visst sa hon. Jag berättade att jag ville ha ett örngott till en stor kudde. Spetsen och initialerna synliga och gärna vingar om det var möjligt. Det some så bra med henne e att hon fattar mig när jag babblar på om mina visioner.




Två veckor senare kom kudden hem igen.....och den var tusen gånger snyggare än jag nånsin kunnat inbilla mig. Där satt ju jag en kväll med sax och nål och tråd, men då sa mannen att jag borde vänta och be om hjälp. Jag!!?? Be om hjälp??!! Skratt....nån som känner igen sig. Tack och lov vill jag bara säga, så bad jag om hjälp. Jag hade ju fått slänga det om jag gett mig på det själv, skratt. Och här ser ni resultatet. Blekt, strykt och ihopsytt och slår köpta kuddar med hästlängder. Den förflyttas lite hit och dit i huset och just nu får den bo i köket. Jag blir så glad varje gång jag ser den. Så tack snälla farmor Ida för min fina kudde :))

Imorgon blir det en tur till jobbet så mannen får se stället och träffa alla goa som jobbar. Och sen blir det grill afton med goda vänner. Håll tummarna för fint väder och ha en underbar helg till er alla. Kraaaaam





















9 kommentarer:

Hanna sa...

Fin kudde.
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna

Stina sa...

Vilket mysigt jobb! Härliga saker också.:-) kram Stina

Viola sa...

Låter som du får det trevligt på nya jobbet, ah en bra vecka, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med ett nytt jobb, och få göra sådana roliga saker!
Och kudden som din svärmor gjort är jättefin!
Kram
Marie

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Nina!

Jag tänkte att du kanske skulle vilja följa med på Inredningsträffen nu på lördag den 17 april!?
Det skulle vara sååå kul att ses, tycker jag.

Kika in på min blogg, för där har jag skrivit lite detaljer om agendan för dagen.

Man får ju gärna komma och vara med bara en stund om man så vill.

Hoppas att du kan!!

Kramis Fröken Vit, Ingela.

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Vilken tur du har som fått ett sånt jobb...hm...skicklig menade jag ju
Jättefinkudde. Ja ibland måste man be om hjälp.
kramis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va roligt att du trivs på jobbet det är ju guld värt !
Och vilken guldsvärmor , kudden blev ju underbar !
Kram och trevlig helg !
Lotta

Unknown sa...

Hejsan,
här verkar det minsann ha hänt grejor, nytt jobb och inte vilket som helst heller, låtler ju sjukt spännande.
//Camilla

Hem och Lycka sa...

Vilket roligt jobb och så fin kudde!

kram Mia