måndag 15 mars 2010

En tidning i min smak

Jaha, och så var det Måndag igen. Solen skiner i alla fall!!! På helgerna är jag som vanligt ute på jakt efter nytt i båda loppis vägen och även tidningar. Det var länge sen jag hittade nåt som var mitt i min smak efter jag hittat Lantliv. Och så snubblar jag över denna goding, Klassiska hem & Antik. Den kanska har funnits länge men jag har inte sett den förut. Jag kan starkt rekommendera den för att bara få försvinna i ljuvliga textiler och högar av inspiration.

Igår var vi på middag hos goda vänner. De vi alltid spelar spel med . Lika kul som vanligt :) Vi provade på deras nya spel som hon hade fått i födelsedags present. Svenska pop & rock frågor inom musik, och TP inom endast Sverige. Jag som aldrig studerat "svenskt" över huvudtaget gick på niiiit.... Jag tyckte det var sååå svårt. Jag har ju aldrig gått i svensk skola så jag räckte inte alls till. Tur att min karl är allmänbildad, skratt. Jag vill tacka för alla goa kommentarer. Och till ni nya som har hittat in. Det är som julafton varje morgon :)
Kram på er och ha en underbar dag i solen, vart ni än är.

12 kommentarer:

Ett hus i vitt sa...

Hejsan! Min butik finns i Sälgsjön, Gävle. Mer info finns på hemsidan www.etthusivitt.se underfliken "gårdsbutiken". Varmt välkommen! Kram, Anette

Home No.1 sa...

hej hopp nu är jag här o kikar ...ha en fin dag!
kram annica.

lisbeth sa...

tack för din kommentar hos mig..den tidningen som du berättar om är helt outstanding, ingen annan hem-eller antik-tidning bräcker den..
ha en skön kväll
Lisbeth

Unknown sa...

Klassiska HEM & ANTIK är den absolut bästa tidningen, med de snyggaste hemreportagen. De andra kommer lååångt efter.
Hm, svensk rock och pop är väl inte direkt mitt favotitområde så det hade inte gått något vidare för mig i det där spelet:)
Ha det toppen.
Camilla

Stina sa...

Det låter som en rolig helg.:-)
Kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, den tidningen är underbar... har haft den i flera år.
Och du frågade om löparen som jag har på mitt bord. Den har jag alltså sytt själv... och det finns ett par stycken hos Violans gårdsbutik, som ska säljas där. Men du kanske bor långt bort... jag vet nog inte riktigt var du bor... :)
Kram
Marie

Camilla sa...

Hej!
Vad kul att du tittat in hos mig. Det är alltid kul med nya läsare. Hoppas du gillar mitt krypin och kommer igen.
Nu har jag kikat inne hos dig, vad mysigt du har det här! Jag lär komma tillbaka. :o)
Och sen får vi ju se till att träffas irl oxå, vi släpar med oss Nette på en promenad. Jag har ännu inte lyckats, men med gemensamma krafter kanske vi lyckas? ;o)

LillaFlisan sa...

Håller helt med dig!
Hem och antikt är min favvotidning. Är prenumerant sedan många år tillbaka och det enda dåliga med den tidningen är att den kommer ut så sällan :-)

Ang. min brödpåse så är det liksom en "påse" i tyg liknande ljuspåsarna som man ser på alla bloggar fast modellen större förstås. Jag köpte den på Memtex för flera år sedan och jag tror inte att man ska ha den till bröd egentligen men jag tycker att det är både hygieniskt och trevligt att hålla i påsen i stället för brödet när man skär brödet i skivor.

Den är nog väldigt lätt att sy en egen variant av om man är lite händig med symaskinen.

Ha en fortsat fin vecka!

Kram

Flisan

LillaFlisan sa...

HEMTEX ska det naturligtvis vara, hahaha!

Hem och Lycka sa...

Har faktiskt aldrig läst eller sett den tidningen men ska kika.

kram Mia

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vilka vackra bilder man hittade här! Håller med dig om att den tidningen är mysig - bra att drömma sig bort i...
Vilken härlig blogg du har, med massor av inspiration. Kikar runt ett litet tag...
Marie

MODERN COUNTRY sa...

Hei!

Ville takke deg så mye for dine herlige ord om min blogg og hva jeg lager!! Du er så positiv og gullig, TAKK!! Og ikke minst takker jeg deg for den fine Awarden du skjenket meg. Tenk at ukjente mennesker kan forgylle ens hverdag på denne måten, det gjør en glad!

Ja dette bladet kjøper jeg også av og til. En hel del flotte tips og jeg liker så godt blandingen av de forskjellige miljøer.

Håper Din dag var bra!
Klem Aina